Екологічна освітньо - виховна діяльність

Організація та результати екологічної освітньо-виховної роботи Парку
 
Основа екологічного виховання, незалежно від віку - це виховання гармонійного спілкування з природою, готовності до збереження природних багатств та формування екологічної свідомості у населення.
 
Відділ еколого-освітньої роботи та рекреаційного благоустрою НПП «Олешківські піски» проводить активну еколого-освітню діяльність серед учнівської молоді, місцевого населення та туристів.
 
У своїй роботі відділ керується Положенням про Національний природний парк «Олешківські піски», Положенням про екологічну освітньо-виховну роботу природно-заповідного фонду, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 26 жовтня 2015 року № 399.
 
Фахівці з екоосвіти проводять аудиторні освітні та виховні, масові екологічні заходи та природоохоронні акції. Всі вони мають на меті залучити підростаюче покоління до вивчення історії, природи та культури, біологічного та ландшафтного різноманіття, сформувавши відповідальність за збереження довкілля.
 
Основні напрямки екологічної освітньо-виховної роботи Парку
- пропаганда ролі Національних природних парків у вирішенні актуальних завдань збереження, використання та відновлення природних ресурсів, навколишнього природного середовища в цілому та інших заходів з охорони природи;
- розповсюдження екологічних, природознавчих знань про природоохоронні об'єкти;
- екологічних стежок, проведення екскурсій;
- інформування про охорону рідкісних і зникаючих видів рослин і тварин;
- підготовка та випуск друкованої продукції про еколого-виховну та природоохоронну діяльність парку.
 

Плідною є співпраця зі школами міста Херсона та Херсонської області, особливо в районах на території, на яких розташований Парк або наближених до них. Заходи проводяться в Олешківській гімназії, Олешківській спеціалізованій школі №2, Олешківській спеціалізованій школі №4, Білозерській гімназії ім. О.Я.Печерського, Малокопанівській ЗОШ, Гладківській ЗОШ, Олешківському дитячому будинку-інтернат, Херсонській гімназії №1, дошкільному навчальному закладі «Вербиченька» Малокопанівської сільської ради та інших.

 
Дієвою формою є співпраця з Херсонською обласною універсальною  науковою бібліотекою ім. Олеся Гончара та  бібліотекою-філією №21 Херсонської централізованої бібліотечної системи, «Центром екологічної інформації» Херсонської обласної універсальної бібліотеки ім. О. Гончара, «Центром еколого- натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської області та інші.
 
 
Еколого-освітня робота НПП тісно пов'язується і з діяльністю громадських організацій та ініціатив, яким відводиться значна роль.
 
В рамках Всесвітньої соціально-екологічної ініціативи «Дерева миру», «Всеукраїнського дня довкілля» проводяться екологічні освітньо-виховні заходи.
 
 

Сумісно зі школярами Малокопанівської ЗОШ проведено впорядкування екологічної стежки «Березовий гай» на території природоохоронного науково-дослідного відділення «Буркути». Було зібрано 20 мішків сміття.

Щорічними акціями виступають зокрема природоохоронні та екологічні акції: «Допоможемо зимуючим птахам», Всеукраїнська природоохоронна акція «Збережемо первоцвіти», «Всеукраїнський день довкілля», «Міжнародний день біологічного різноманіття», «Всесвітній день охорони навколишнього середовища», «День працівника природно-заповідної справи», «Міжнародний день спостереження за птахами», «Всесвітній день захисту тварин», Всеукраїнська природоохоронна акція «Збережи ялинку», тощо.

 
 
 
07 квітня 2017 року спеціалісти відділу прийняли участь у роботі журі обласного конкурсу «Земля наш спільний дім», який відбувся на базі Херсонського державного аграрного університету.
 
 
Спеціалісти відділу еколого-освітньої роботи та рекреаційного благоустрою постійно проводять екологічні освітньо-виховні заходи з пришкільним табором «Дитинство» (Малокопанівська ЗОШ) на території природоохоронного науково-дослідного відділення «Буркути» по екологічній стежці «Березовий гай».

Особлива увага приділяється роботі з дітьми-дошкільнятами, адже пізнавальний інтерес та зацікавленість до навколишнього природного середовища починається з самого раннього дитинства.